23948sdkhjf

Aldi sætter mål for bæredygtig kaffe

Inden nytår vil Aldi omstille mindst 30 procent af kaffen til økologisk eller fairtrade.
Som international detailkæde er Aldi en betydelig kaffeproducent- og forhandler, og Aldi ønsker at bidrage til en forbedring af de sociale, miljømæssige og økonomiske forhold i leverandørkæden for kaffe.

Derfor vil Aldi løbende øge andelen af certificeret kaffe for kædens egne mærker.

Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Inden udgangen af 2016 vil Aldi i Danmark omstille mindst 30 procent af den mængde rå kaffe, som anvendes til kaffeprodukter, til kaffe, der enten er certificeret i henhold til UTZ, Fairtrade, Rainforest Alliance eller er økologisk.

Inden udgangen af 2020 øges dette mål til mindst 50 procent.

- Ansvarlighed og bæredygtighed er en grundlæggende del af vores koncept på samme niveau som lave priser og høj kvalitet. Det er derfor helt naturligt for os at tage ansvar i leverandørkæden, også når det gælder indkøb af kaffe, siger vicedirektør i indkøb, Thomas Bang.

- Vores erklærede mål er at bæredygtige produkter skal være en selvfølge, både for os og vores kunder.

Den danske målsætning er en del af en international kaffe-indkøbspolitik for hele Aldi Nord-koncernen, der dækker ni lande. Ud over at øge mængden af certificeret kaffe forpligter kæden sig også til at fremme bæredygtig kaffedyrkning, at forbedre arbejdsforholdene i kaffe-leverandørkæden og at igangsætte et kaffeprojekt direkte i dyrkningsområdet samt gøre sporbarheden af den bæredygtige kaffe lettere tilgængelig for forbrugeren.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125